Tävlingsresultat

Hejsan allihopa ! Har ju varit sämst update idag ,vet... Men jag har ju inte haft nån tid i världen idag till att blogga . Först upp kl 5 , till hopptävling , kom hem , red Sanni , och har nyss ätit middag ! :) Har äntligen fått slagit mig ner i soffan . Efterlängtat ! 
 
Till inlägget . 
 
Putte och jag hoppade ju som sagt Lätt C & Lätt B . Alltså 80 & 90 cm . 
 
I Lätt C:n så var det två faser , grundomgång och omhoppning . 
Jag och Putte var helt felfria på hinder , inte ett stopp eller ett riv - Vilket jag är riktigt nöjd över . 
Felfri grundomgång ! Omhoppningen då : Hoppade hinder nr 1 i omhoppningen , nr 2 i omh , och till hinder nr 3 var det en snäv sväng . Självklart slog ''vinnar djävulen'' till och jag klantade till mig .. Ja , jag var tvungen att göra en volt då det kändes riktigt oschysst att rida på hindret med ungponny som tävlar för sin 4:e gång i livet. Vilket alltså resulterade 4 fel .. DÅLIG RYTTARE , DUKTIG PONNY . <3 
 
I överlag var rundan suverän ! Han hoppade upp sig riktigt och lyfte på benen . :D<3 Så är endå sjukt nöööjd !
 
 
I Lätt B:n , även där 2 faser , grundomgång och omhoppning . 
OMG vilken ponny ! Där kan vi snacka kääänsla alltså :) 
Han hoppade ungefär upp till ridhustaket med bakbenen på varje hinder , haha. Duktig polle . <3 
Hur som helst , felfri i grunden och till näst sista hindret i omhoppningen . 
DÄR ! Ja , dum i huvudet som jag är så svänger jag snävt även i denna klass ...
Jag lutar mig framåt och har redan börjat hoppa av när Putte bestämmer sig för att ta ett galoppsprång till och jag är redan över hindret och jag FLYGER av .. Aj , min axel ... 
Gjorde en frammåt volt :) Och Putte hoppar ''själv'' över ;) 
Men jag är så sjukt nöjd endå ! Jättemånga fina språng , pigg ponny , glad ryttare . Ja , bra dag endå ! Men jag skulle gärna skippat avramligen där man fick tugga grus . Mums , njaaa... Jag överlevde ju , så det gick ju bra endå :D
 
 
Längtar redan tills nästa tävling ! Putte tycker även att det är superkul att få hopptävla . Han ser så himla glad ut hela tiden . <3 
 
 
 
 
 
 


Aj, hoppas det gick bra!

2014-02-23 // 00:14:05

Hej vill du hjälpa mig att rida min nya c ponny 😃

2014-02-23 // 10:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback