Dagen före tävling !

Imorgon ska Putte och jag åka på våran andra tävling för i år och våran totalt 4:e tävling tillsammans :) Lääängtar ! Jag är en riktig tävlingsmänniska . Som de flesta vet ;) Iallafall så fick Putte och de andra ponnyerna gå in riktigt tidigt idag . Alla stod vid grinden och ville in , satt det kändes taskigt att låta dom vara ute när dom inte såg så nöjda ut ..
 
Så fort alla var inne , hade tagit av sig blöta täcken , tagit på sig sina pyamaser , ätit sitt kvällsfoder och mysit en stund så tog jag ut Putte på stallgången och gjorde han superfin inför imorgon . 
Han blev borstad , fick flätad svans , finare mystäcket på , hovolja på hovarna , osv. Jag vi stog o gosade en stund . 
<3 
 
 
Packning av utrustning - 
 

*Sadel 
*Träns 
*Benskydd 
*Schabrak 
*Hopplatta 
 
*Hö 
*Blask betfor (för att han ska få i sig vätska) 
*Nummerlapp
*Ridspö
 
*Kavaj 
*Ridväst
*Hjälm
*Stövlar 
 
 
 
Outfit - 
 
Jag : 
 
Röd ''John Whitaker'' kavaj 
Vita ''John Whitaker'' ridbyxor 
Vit & röd ''Kingsland'' piké tröja (under kavajen) 
Svarta läder ridstövlar
Blå ''Charles Owen'' hjälm 
Svart ''Race Safe'' ridväst
 
 
Putte : 
 
Blått & Beige ''Schockemöle'' schabrak 
Bruna ''Catago'' benskydd 
Brunt ''Z Horse'' träns 
''Composite'' stigbyglar (Äkta modellen) 
 
 
Putte kommer att ha ett par transportskydd från ''Pessoa'' eller ett par andra i marinblå färg , svart lädergrimma med fårskinnsludd , ett blått ''Bucas'' täcke eller ett annat blått . Båda skit snygga ! 
I transporten alltså . 
 
 
Hoppas ni vart nöjda med detta inlägg . 
Pusshej <3<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback